Våren har kommit





Nu är det officiellt,
våren har verkligen kommit
till våra breddgrader.

Lite kallt i luften och skuggan
men så skönt i solen
och i varje söderhörna har det suttit folk idag.



Jag är egentligen ingen trädgårdsnörd
men varje vår får jag ändå sådan lust att plantera.
Idag blev det bara några pärlhyacinter som ska stå på trappan.




Dessutom grävde jag ner julens hyacinter under en buske
men jag är osäker på hur de ska ta sig.
Just nu pryder de inte riktigt sin plats
så jag visar ingen bild.




Snödropparna prunkar även i de skuggigaste hörnen
och de små påskliljorna i varmt läge börjar få knoppar.




Lite blomning behövs också inomhus,
som på hallbordet.





Ah, vilken helg,
vi har tankat ljus och luft för den kommande veckan.

Men först söndagskväll,
ha en skön sådan!







Kommentarer