Bordsskiva







Vilken 
fantastisk helg 
det har varit!

Vi har varit ute mest hela tiden 
och fastän vi inte vill det så har vi blivit lite bruna.
Tänk hur det kan vara,
förr tyckte jag att gula blommor var fula och solbrända människor snygga.
Nu är det tvärtom.




För några år sedan köpte vi en soffa till altanen 
men ville inte ha laminatskivan som hörde till soffbordet.
Underredet har stått och bidat sin tid 
men förra helgen tog jag i saken 
och sågade till några gamla plankstumpar som låg och skräpade.




Jag hade ursprungligen tänkt gjuta en bordsskiva
men det här blev ganska bra och får duga ett tag. 
Den  ruffa ytan kontrasterar fint mot den moderna soffan.




Skönt också med ett större bord än det lilla skrangliga vi haft i mellantiden.




Hej och hå,
den här årstiden kan jag bara inte låta bli att visa några blombilder.




Den här lövängen ligger alldeles intill jobbet, 
alltså mitt i stan.




Och mitt i stan blommar magnolian.
Så underbar att den nästa ser konstgjord ut.





Härliga tider vi har just nu!

Önskar er en bra start på arbetsveckan i morgon!








Kommentarer