En dag på jobbet






Nu är vardagen här igen även om 
en dag på jobbet 
kan se ut såhär för mej.





När vi har fint besök åker vi ofta ut till ett fantastiskt skärgårdshemman på en ö
såsom en dag i slutet av förra veckan.




Där välkomnas man alltid på gammalt vis med pannkaka och snaps 
vid båthuset när man stiger iland.




Det ser lite glassigt ut att få tillbringa en arbetsdag på en sådan här plats
och jag vill inte på något sätt klaga 
men måste ändå säga att jobb ändå alltid är jobb.




De gamla husen är fint renoverade
och fungerar också för övernattning
även om vi oftast bara stannar över dagen.




Vi hann också med en liten båttur
till en klobb som jag tidigare skrivit om här och här.




Om man tittar noga på bilderna i det tidigare inlägget
så ser man att stugorna nu börjat mörkna.
Snart kommer de att bli vackert silvergrå.




På bilden här nere syns det 
att det verkligen är hög fallhöjd från utedasset.
Praktiskt och bra.




Lite fiske hann vi också med mellan överläggningarna.
Tur att diskussionerna var mer lyckade än fiskafänget.




Gammelgäddan hade visst någon annan fått på kroken före oss.




Här uppe i huset som ser gammalt ut
serveras fantastiskt god mat.




Nästa gång jag åker ut till det silvriga skäret
ska jag ta kameran med mej så att jag kan bjuda på riktiga bilder.


Ha en bra fortsättning på kvällen och god natt!








Kommentarer

Jag tycker ändå att bilderna ändå är fantastiska. Vilket jobb! Kraaam Pia