Gäststugan






Vår gäststuga
sover just nu sin vintersömn
men jag slår mina lovar kring den och tittar in ibland.
Jag grunnar nämligen på att byta stil i den i sommar.

De senaste åren har den varit inredd i marin stil
med blåvita färger och inte minst med flaggspelet från familjens gamla segelbåt.
Här kan ni se några bilder inifrån.




Blåvitt känns klassiskt och stilen passar mig som seglat 
men samtidigt är det så tacksamt att göra om i det lilla huset 
som inte är mycket större än en lekstuga.
Några små ändringar räcker för att hela huset ska byta stil.

Undrar ni vilka stilar jag funderar på?

Ett alternativ är en naturlig, blond färgskala med sisalmatta och ljust trä.
Fräscht när huset är så litet och somrigt - men blir det tråkigt och utslätat?

Ett annat alternativ är att ställa in den svarta fladdermusfåtöljen 
från mitt tonårsrum (den börjar alltså bli antik!)
och komplettera med några andra svarta detaljer.
Klassiskt det också på sitt sätt - men jag börjar få nog av vitt och svart.

Ett tredje alternativ är att jag låter mig inspireras av de dova tonerna i stugan på Håkesgård,
fotad av Krickelin (klicka här om ni vill se mer).
Så vackert - och jag kunde använda möbler som står i källaren.
Frågan är dock om det känns sommarfräscht och om energin räcker till att måla om det hela.





Kommentera gärna och säg vad ni tycker om alternativen!

Jag såg visserligen videkissor i helgen
men än så är det långt till vår
så jag hinner fundera länge och njuta av att drömma.





Ha en bra onsdagskväll!








Kommentarer

Roligt att ändra stil och som du skriver , det krävs inte så jättemycket i ett litet gästhus. Den sista stilen ser väldigt mysig ut.Lantlig och bohemisk tycker jag. Lite mycket mönster kanske för min smak. Jag hade nog valt ljusa nordiska träslag ja sån är jag. Hoppas vi får se vad det blir sedan. Kraaaam Pia
Karin sa…
Det lät spännande med möblerna som du har i källaren, kanske är det något som går att använda. Annars tror jag att nordisk ljus stil med mycket inslag av trä skulle passa fint i er underbara miljö. Trevlig helg! Kram