Spridda bilder






Här kommer några
spridda bilder
från Bryssel.




Jag tycker verkligen om den stan
men så är det kanske med de flesta ställen man lär känna.




Vi vandrar omkring en del
och då kan ett läckert hus dyka upp 
mitt i den mestadels äldre bebyggelsen i centrum.




Maten tillhör ju nöjena vid resor.
Eftersom vi är ganska ofta i Bryssel känns moules frites,
(alltså musslor med pommes) som Bryssel är känt för, inte som ett obligatorium.
Sonen och jag älskar ostron medan maken är tveksam
så i helgen passade vi på att gå till favoritstället för ostron och champagne. 
När vi kom fram var vi tyvärr så kalla att det fick bli stekt tonfisk istället.
Inte illa det heller när fisken är så färsk!

Vi fick äta inne i butiken på grund av kylan,
förstås på stående fot mitt bland personalen.
En liten upplevelse i min smak.




Måndag och tisdag var mötesdagar
så jag avslutar med några bilder inifrån Europaparlamentet.




Här uppe ett utskottsrum
och nere en av korridorerna med konst jag gillar.




Så roligt att hälsa på sonen 
och få lära känna hans rara flickvän från Paris ännu mer
och lite sorgligt att lämna dem.
Trots allt är det också skönt att vara hemma och sova i egen säng.


Ha en trevlig fortsättning på kvällen!








Kommentarer