Finsk design






Tittar in med två bilder av
finsk design
som jag tog i förbifarten när jag var i Helsingfors i fredags.



Marimekko bjuder som vanligt på en härlig blandning av färger och mönster,
helt i min smak.
(Äsch, där slank det med lite reklam men det får gå för den här gången).




Den här bilden visar jag på grund av den bruna stolen med vitt underrede till höger.
Jag har nämligen en likadan dyrgrip, signerad Kukkapuro, i mitt arbetsrum.
Som jag berättade tidigare har vi en hel del nordisk design på jobbet
och lite senare i vår när det blir ljusare 
ska jag återkomma med bilder därifrån.

Ha en skön kväll
denna blåsiga tisdag!





Kommentarer

Härliga färger på kuddar och textilier. Tänkte idag på att det skulle vara fint med lite färg på jobbets(barnens) myshörna. Lite gladare än de svarta kuddarna som ligger där nu. Ska bli trevligt at få se bilder från ditt arbetsrum. Kraam Pia