Neas kaka






 
 
Jag bakar sällan sötebröd
men
plötsligt händer det.





 
Via mamma har jag nämligen fått ett recept från faster Nea
där sur grädde hör till ingredienserna.
Perfekt att baka när man har utgången grädde i kylen med andra ord.
 
 






Kakan är superenkel att göra och riktigt god:
 

Rör ihop
2 ägg
3 dl socker.
Tillsätt
1,5 dl sur grädde/gräddmjölk/gräddfil
3 dl mjöl
1,5 tsk bakpulver
2 tsk kanel
2 tsk kardemumma
och rör om. Tillsätt sist
100 gr smält smör.

Häll i smörad och mjölad form och
grädda i 200 grader.

 




Med det receptet önskar jag er bra dag!

PS
Det här inlägget har fortfarande många besökare.
Ni som tittar in här får gärna höra av er 
och berätta om ni bakat kakan!



 





Kommentarer

Unknown sa…
Tack detsamma! :)

Vad roligt att hitta en ny (för mig) blogg som tycks dela mina intressen inredning, foto, villaliv, resor...
Nu har jag läst runt lite i din blogg och hit kommer jag igen! Ha en fin dag!

kram Sabina
Anna-Marie sa…
Mycket god och saftig kaka, en av de bättre kardemummakakor jag smakat !