Vårtecken







Vi har haft sol några dagar denna vecka
och då fick jag sådan vårkänsla
att jag bara måste ta kameran med på en runda i trädgården för att fånga 
vårtecken.


På södersidan har snödropparna slagit ut....


.... men i skuggan står knopparna ännu på parad.


Hortensians blad har så smått börjat veckla ut sig
men har tydligen fått sig en kyss av frosten.


Gräslöken i krukan börjar titta fram.......



..... liksom hyacinterna och de röda rabarberknopparna.

Kan ni förstå att jag tog de här bilderna igår?
 Jag kan inte minnas att jag tidigare varit med om detta i februari!
 



Det är förstås för tidigt att ropa hej
och redan idag har vi haft lite vinter igen.

Helgen stundar,  jag tar ledig fredag
och vi ska ut till landet.
Härligt oavsett årstid!

Ha en bra dag!


 

 
 





Kommentarer